Dedicar-me a la lectura

Club de lectura a l'Atzavara Llibreria,
amb Carlos Cubeiro, il·lustrador i amic
(o deu anys de clubs de lectura resumits en un apunt)

Aquest curs 2016-17 ha fet deu anys que em vaig començar a dedicar a fer clubs de lectura. Va ser a la Biblioteca Jaume Fuster de Barcelona i hi vaig anar perquè una bibliotecària i amiga -llavors fèiem juntes un curs de dramatúrgia a la Beckett- em va dir que «m'hi veia». I ho va encertar. Des de llavors -i només amb el parèntesi dels dos primers anys de vida dels meus fills- m'he dedicat a «dinamitar» i/o «conduir» una pila de clubs de lectura.

En aquests deu anys que m'he dedicat a la lectura he tingut l'oportunitat de fer clubs també fora de Barcelona, a bliblioteques i a llibreries, i he treballat colze a colze amb les persones responsables d'aquests centres per fer que les lectures triades fossin satisfactòries i aportessin alguna cosa nova i diferent a les lectores i als lectors.

També he de dir que, en tot aquest temps, quan he demanat la col·laboració d'autores/s, editores/rs, traductores/rs, il·lustradores/rs, etc. per a participar en alguna sessió dels meus clubs de lectura, SEMPRE he tingut una resposta positiva, fet que agraeixo profundament i que, sense cap mena de dubte, ha enriquit la lectura que havíem fet del llibre treballat al club.

Dedicar-me a la lectura
m'ha donat des del començament un munt de satisfaccions i també molta feina, estones de nervis, hores i hores de lectura i de relectura...

Ara mateix, quan encaro l'onzena temporada i començo a escollir els llibres i a quadrar calendari, em trobo que hi ha autores/s, editores/rs, traductores/rs, il·lustradores/rs, etc. que pensen en mi i en els meus clubs de lectura, que saben que en farem una lectura atenta, que confien en el nostre criteri i que volen que el seu llibre passi pels nostres ulls.

Sincerament, dedicar-me a la lectura ha estat una bona elecció.

És una llàstima que d'aquesta ocupació no pugui portar un sou digne a casa meva, però també és veritat que llegir em salva l'ànima, cada dia que passa...

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Club de lectura: m'agrada

Revista Rosita

Club de lectura virtual de «Dies de memòria 1938-1940. Diari d’un mestre adolescent»