Revista Rosita

Julius Heinemann, Simultan (2011)
Des d'aquest mes de gener he començat a col·laborar a la Revista Rosita preparant una secció de poesia.

La idea era aprofitar el «fons d'armari» de llibres de poesia que tinc a casa, que he anat comprant -o que m'han regalat- en els darrers deu o quinze anys.

La secció, que he «batejat» amb el títol de «Rosita es una rosita es una rosita es una rosita», vol ser una invitació a llegir poesia, que penso que ens fa falta i que tampoc ens hauria de costar tant.

Els quatre poetes que, de moment, he llegit i he proposat són aquests: Wisława Szymborska, Marin SorescuPepe SalesAlejandra Pizarnik.

Sense que sigui una tria sistemàtica, sí que tinc la intenció d'anar alternant poetes vius i morts (aquí de moment estic fallant); dones i homes; catalans i de fora.

El mètode és simple: seguint aquest plantejament, trio el llibre del/de la poeta que tinc a casa (els llibres de poesia i de teatre estan força ben endreçats!) i el llegeixo. Després d'aquesta lectura, trio un o dos poemes i els envio a la bona gent de la Revista Rosita.

Us avanço -en primícia!- que aquesta setmana el poeta seleccionat és en Francesc Garriga Barata.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Club de lectura: m'agrada

Club de lectura virtual de «Dies de memòria 1938-1940. Diari d’un mestre adolescent»