diumenge, 17 de novembre de 2013

Tancar el cercle

Divendres vaig fer la primera sessió del Club de Lectura de la Biblioteca P. Gual i Pujadas de Canet de Mar.

És un club especial per una sèrie de raons: perquè vaig al poblet del Maresme on vaig passar els estius de la meva adolescència, perquè és un club repartit en dos grups de persones (de 16.30 a 18 h i de 18.30 a 20 h), i perquè els llibres que puc triar per a les lectures són diferents als dels clubs de lectura que faig a Barcelona.

He decidit que a l'inici de cada sessió d'aquest club compartiré amb les lectores i lectors quin ha estat el motiu per escollir el llibre que han llegit. Aquesta és l'explicació que vaig donar-los per haver triat La pasión de Jeanette Winterson:

El vaig regalar a la meva parella per Sant Jordi l'any 2008 perquè la portada em va agradar (ai, la meva fascinació per les pèl-roges!). Com que era un regal no el vaig intentar llegir, però passats ben bé un parell d'anys el vaig agafar un dia i m'hi vaig posar i... no em va enganxar i... el vaig deixar.

L'any passat vaig ensopegar amb -sóc incapaç de recordar com hi vaig anar a parar- ¿Por qué ser feliz cuando puedes ser normal? i em va entusiasmar! Fins al punt que vaig arribar a escriure 20 raons per les quals valia la pena llegir aquest llibre.

O sigui que vaig recordar que jo havia tingut un llibre de la Winterson a les mans i que a casa hi havia de ser. I el vaig trobar i li vaig donar una segona oportunitat. I vaig entrar a La pasión amb uns altres ulls, per una altra porta si ho voleu dir així, i m'hi vaig quedar i m'hi vaig trobar a gust.

Per acabar de tancar el cercle (una manera de dir-ho), el mes de juny passat vaig anar a una xerrada que feien a una llibreria de Barcelona sobre els agents literaris, i allà vaig trobar-me -gairebé acabat de sortir del “forn”- La mujer de púrpura de Jeanette Winterson.

La xerrada va ser molt interessant, des de la primera pregunta de la llibretera per allò de trencar el gel fins a les experiències que els dos agents literaris convidats van compartir amb nosaltres. Entre el públic, l'editora de la Winterson, Silvia Querini, intervenia i comentava la jugada. Vaig dubtar de comprar-lo però vaig interpretar la presència de l'editora de Lumen com un senyal, i finalment me'l vaig comprar i fins i tot em vaig atrevir a demanar-li que em dediqués el llibre. I ho va fer.


I així va ser com vaig presentar el primer llibre d'aquest club, La pasión de Jeanette Winterson, però el cercle encara no s'havia tancat, ja que una de les meves lectores -al final de la sessió- em va explicar que, quan vivia a Barcelona, durant molts anys va ser veïna de Silvia Querini.

Crec que m'esperen unes sessions força entretingudes en aquest club de lectura!

4 comentaris:

  1. La pasión, "falti", la mujer de púrpura, també "falti", però hi posaré remei. La meva janette winterson preferida és ,sense cap mena de dubte, escrito en el cuerpo. La vaig llegir fa una temporada i em va deixar touché
    http://viuillegeix.wordpress.com/2009/09/07/escrito-en-el-cuerpo-jeanette-winterson/

    I si no recordo malament, hi ha una pelroja....

    ResponElimina
    Respostes
    1. viu i llegeix, el "reclam publicitari" de la pèl-roja ha estat determinant!
      gràcies per la recomanació!
      abraçada lectora!
      SU

      Elimina
  2. Hola Su! Recorda'm que t'haig de fer una pregunta respecte a les lectores de Canet. Potser n'hi ha alguna que conec:)
    M'apunto el llibre!

    ResponElimina
    Respostes
    1. D'acord! No me n'oblidaré!
      Fins aviat!
      A llegir…
      SU

      Elimina