avui he començat a llegir...

La setmana passada, en un d'aquells moments desvagats (curts o no prou llargs per treure el llibre de la bossa) em vaig trobar amb aquesta crida al Facebook: “Si veniu a la barraca 15 de la Setmana del Llibre sereu els primers de veure la novel·la pòstuma de Joaquim Amat-Piniella: m'acaba d'arribar d'impremta. Serà un cas llibresc de Mira'm i no em toquis. Però es deixarà tocar aviat aviat. Us espero... No us feu gruar, que és molt avorrit fer sola de marmanyera!”.

No em pregunteu com ni per què, però el cas és que em vaig presentar a la barraca en qüestió i vaig tenir l'honor de ser la primera persona en tocar -i comprar!- La clau de volta, una novel·la inèdita d'Amat-Piniella, un autor que enguany seria centenari i del qual segurament no se'n parla prou (possibles motius: el seu cognom, difícil de recordar, o l'Any Espriu, vés a saber). El cas és que Joaquim Amat-Piniella és l'escriptor de K. L. Reich, un llibre del qual tothom n'ha sentit a parlar però que no gaires persones deveu haver llegit, com jo mateixa.

O sigui que després d'una breu conversa amb la Maria Bohigas, l'executora de la crida i bella editora, vaig enfilar cap al meu barri tot llegint la seva nota editorial de La clau de volta. I llavors ho vaig tenir clar: avui he començat a llegir K. L. Reich!!! En un magnífic i entranyable exemplar de la primera edició, l'any 1963. Tot un plaer de bibliòfila, no!?

[Dedico l'apunt d'avui a la senyora Pilar Vila-Abadal, que m'ha prestat el llibre, amb agraïment.]

Comentaris

  1. Oh! Gaudeix d'aquesta lectura! És un llibre que un cop llegit (com a mínim en el meu cas)sempre l'he tingut al cap!

    ResponElimina
    Respostes
    1. senyorsunyer (Jordi!),

      De moment (pàgina 31) m'està agradant!

      Gràcies per passar per aquí!

      Una abraçada (amb molt de nervi!)

      SU

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Club de lectura: m'agrada

Revista Rosita

Club de lectura virtual de «Dies de memòria 1938-1940. Diari d’un mestre adolescent»