Il·lustres


Aquest és el títol d’un document que recull frases, diàlegs, paràgrafs, cites... que he tingut la sort de trobar al llarg de moltes lectures fetes al llarg d’una pila d’anys –de llibres, de diaris, de revistes– i que m’han agradat especialment.

A vegades rellegeixo algun d’aquests fragments i no m’hi reconec, ço és, que potser ara mateix no els triaria. No és el cas de la primera “entrada”, que tinc datada el 1992, i que és un fragment de Frida Kahlo de Rauda Jamis.
 
         “Sin embargo, a pesar de ese cuerpo herido y adornado con trozos de hierro antiestéticos, tengo que reconocer que he sido locamente amada, según la expresión de Breton.

         Tlazolteotl, diosa del Amor, debió estar conmigo.

         He sido amada, amada, amada —no lo suficiente, porque nunca se quiere suficientemente, una vida no basta—. Y yo he amado sin cesar. Con amor, con amistad. A hombres y a mujeres.

         Un día un hombre me dijo que hacía el amor como una lesbiana. Me eché a reir. Le pregunté si era un cumplido. Me respondió afirmativamente. Entonces le dije que en mi opinión una mujer goza con todo su cuerpo, y que ése era el privilegio del amor entre mujeres. Un conocimiento más profundo del cuerpo del otro, tu semejante, un placer más total. El reconocimiento de una aliada. A pesar de una aventura muy superficial que tuve durante mi adolescencia, no creo, de no haber sido por el accidente, que hubiese vuelto a hacer el amor con una mujer.”

Amb el pas dels anys m’he tornat indisciplinada i he deixat escapar molts “il·lustres” potencials i, fins i tot, l’any passat vaig pensar en deixar d’anotar aquestes troballes. Aquesta setmana, però, he encetat un nou document, Il·lustres-2, amb dues entrades que curiosament no he trobat llegint, sinó escoltant...

I la primera entrada és aquesta (espero que us agradi!): “Res hi ha en la ment que no hagi estat abans en els sentits”, d’Aristòtil.


Comentaris

  1. Promet aquest Il•lustres-2, aquesta primera entrada és molt bona i crec que molt certa.

    ResponElimina
  2. Els meus "il·lustres" tenen forma de llibretes. Jo vaig començar a fer-ho força més tard, però ja en tinc dues, de plenes... i amb aquesta entrada teva m'has donat una idea, per quan tingui temps, que potser voldrà dir mai, però qui sap... si algun dia la porto a terme, seràs de les primeres a saber-ho :-)

    ResponElimina
  3. Quadern de mots,

    Miraré d'anar-vos informant de les noves incorporacions d'aquest Il·lustres-2!

    Gràcies per passar per aquí!

    SU

    ResponElimina
  4. Sfer,

    Això de tenir temps ja se sap com va...

    M'encantarà ser de les primeres (o, fins i tot, de les segones) en tenir notícies d'alguna iniciativa teva, ja ho saps!

    I aviat, espero, podré penjar l'apunt que "et dec"!

    Abraçada màxima,

    SU

    ResponElimina
  5. Deu ser interessant el recull de frases i escrits d'Il·lustres-2, la de la Frida és molt encertada, jo he conegut algunes dones i de fer l'amor com una lesbiana jo no li donaria la menor importància sinó en el fet d'estimar a homes i a dones, eixe és el veritable símptoma benigne, tot i no haver fet l'amor amb dones com ens diu.

    Una salutació cordial de Vicent

    ResponElimina
  6. Vicent,

    Com deia aquella: "fes l'amor i no la guerra", això deu ser el més important, oi?

    Salutacions cordials de la SU

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Club de lectura: m'agrada

Revista Rosita

Club de lectura virtual de «Dies de memòria 1938-1940. Diari d’un mestre adolescent»