Em repeteixo

Dilluns vinent pot ser un gran dia. I encara ho podria ser més, si no fos perquè segueixo sense tenir aquell do que, de tant en tant, se’m fa del tot necessari.

Vull ser ubiqua!

Si ho fos, podria assistir a la presentació del llibre Esborranys i poemes inacabats, de Konstandinos P. Kavafis, en traducció d’Eusebi Ayensa, hel·lenista i actual director de l’Instituto Cervantes d’Atenes. Amb aquesta traducció, Ayensa va guanyar el 4t Premi Jordi Domènech de Traducció de Poesia.

La presentació anirà a càrrec del poeta i crític literari Jordi Julià, i del mateix traductor. L’actriu Carme Callol llegirà una selecció dels poemes traduïts i el cantautor Josep Tero interpretarà algunes versions de Kavafis musicades per ell.

L’acte tindrà lloc el dilluns 2 de maig, a dos quarts de 8 del vespre, a la Biblioteca de Catalunya (carrer de l’Hospital, 56, de Barcelona).

Just el mateix dia, a la mateixa hora, i relativament a prop, el Palau de la Generalitat acollirà un acte d’homenatge a Joan Triadú.
L'acte, que s'emmarca en els actes de celebració dels 50 anys d'Òmnium Cultural, comptarà amb les intervencions de David Castillo, Jordi Riera, Vicenç Villatoro, Salvador Giner, Muriel Casals i del President de la Generalitat.

La meva estreta relació amb Joan Triadú en aquests darrers anys (ben aviat, en aquestes mateixes pantalles, informació sobre novetats editorials relacionades) em facilita, aquesta vegada, la feina d’escollir...

Em repeteixo: vull ser ubiqua!

Llegeixes o què!?, un blog

Il·lustra l'apunt d'avui un detall de Hai_Red Shark, de Sophia Schama

Comentaris

  1. Seria un on titol per un conte. Vull ser ubiqua.

    Esperem el properament a les nostres pantalles

    ResponElimina
  2. Sí, és un bon títol...

    Seguirem informant!

    Petó,

    SU

    ResponElimina
  3. Quins actes més interessants (i com em queden de lluny!)

    ResponElimina
  4. Estonetes,

    Em sap greu! És increïble les activitats culturals que es fan i es desfan...

    Miraré d'apropar-te'ls en alguna de les meves "Cròniques des del NO-criteri".

    Abraçada que t'arribi, malgrat la distància.

    SU

    ResponElimina
  5. Em sembla que molts tenim aquesta sensació, que ens voldríem partir per arribar a tots els actes interessants... Les activitats tenen una pinta increïble!

    ResponElimina
  6. Racó per llegir,

    L'acte del Palau va ser molt interessant, la veritat!

    Espero que l'activitat d'en Kavafis també anés bé!

    Una abraçada!

    Et llegeixo...

    SU

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Club de lectura: m'agrada

Revista Rosita

Club de lectura virtual de «Dies de memòria 1938-1940. Diari d’un mestre adolescent»