Taula de poesia

 

Ja fa molt de temps que llegir poesia m'ajuda "a desengreixar" processos de lectura.

Miro d'explicar-me: en els darrers anys m'he trobat llegint "per feina" uns tres o quatre (o més!) llibres a la vegada (normalment novel·les i contes) i el fet d'alternar la lectura de poesia em permet desconnectar de la de narrativa i, alhora, gaudir-ne.

Per a mi, llegir poesia sempre va associat a llegir per plaer. Per buscar-hi la bellesa, la saviesa... que els poemes m'arribin d'alguna manera, encara que –a primer cop d'ull– no els acabi d'entendre. No importa. Una de les millors coses de la poesia és que la pots rellegir quan vulguis, sempre t'acompanya...

A aquesta Taula de poesia de la foto, aviat hi afegiré dos nous títols: Carpe momentum de Biel Mesquida i El libro de las semejanzas d’Ana Martins Marques.

I, abans d’acabar, un poema de l’admiradíssima Antònia Vicens, de Pare què fem amb la mare morta:

Les núvies totes de blanc caminen sobre l’aigua

de bracet amb

la Mort    Jo en soc

una    Durant un temps vaig viure al llit

dels oceans Les pedres

precioses els peixos

de plata que

guardo

a la memòria són

boies    L’amor va naufragar.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Club de lectura: m'agrada

Revista Rosita

Club de lectura virtual de «Dies de memòria 1938-1940. Diari d’un mestre adolescent»